Вышло обновление беты 13. Изменения систем...
kapxapot 19 фев 2012
Бета Diablo 3 получила обещанное обновление 13, хоть оно и задержалось на пару дней. Обновление уже можно скачать, но сервера пока недоступны для игры.
Описание обновления опубликовано на официальном форуме, и они довольно обширны. Кроме того, Джей Уилсон опубликовал еще одну статью, которая на этот раз посвящена изменениям систем умений и рун.
Опишем вкратце изменения, которым в очередной раз подверглась Diablo 3:
Полное описание обновления читайте ниже.
Описание обновления опубликовано на официальном форуме, и они довольно обширны. Кроме того, Джей Уилсон опубликовал еще одну статью, которая на этот раз посвящена изменениям систем умений и рун.
Опишем вкратце изменения, которым в очередной раз подверглась Diablo 3:
- Умения теперь более явно делятся на категории. У всех классов есть умения категорий: основная атака (Primary Attack), дополнительная атака (Secondary Attack) и защита (Defensive). Основная атака предназначена для накопления ресурсов, дополнительная — для их траты. Кроме этого, у каждого класса есть уникальная категория, такая как заклинания брони у чародея и мантры у монаха.
- Интерфейс назначения умений на кнопки мыши и ячейки действий сделан более явным и понятным. Однако его можно вернуть и в прежнее состояние, в котором можно свободно назначать умения в интерфейсе. Называется это «избирательный режим» (Elective Mode).
- Руны больше не являются физическими предметами, теперь это просто настройка умений, интегрированная в интерфейс. Руны лишились рангов и теперь просто автоматически открываются по мере набора уровней персонажем. Теперь персонаж будет получать каждый уровень что-то новое — умение или руну, а иногда и все вместе — вплоть до 60 уровня. По сути дела, это и не руны вовсе, а просто дополнительные версии умений, которые открываются со временем.
- Изменения в системах умений и рун включены в 13 обновление беты. Да, даже руны попали в бету, чего мы даже не смели ожидать!
- Система аукционов подверглась изменениям, о которых недавно сообщала Blizzard.
- Добавлена опция, которая позволяет всегда отображать расширенные описания умений (по умолчанию они сокращенные).
- В бету добавлен публичный чат.
- В бете теперь можно общаться с друзьями по «настоящему имени» (Real ID), которые играют на тестовых серверах WoW и StarCraft 2. Зачем это нужно, правда, не очень понятно. Возможно, для тестирования этой функциональности без вмешательства в работу «живых» серверов.
- Внесены изменения в баланс умений классов и другие системы.
Полное описание обновления читайте ниже.
Diablo III Beta Patch 13 – v.0.7.0.8610
Released 2/18/2012
A number of significant changes have been made to the character skill and rune systems, as well as to the gold and currency-based auction houses. To learn more about these changes and why they were made, please read the Skill and Rune Changes blog written by Jay Wilson and the Beta Auction House Changes Incoming forum post.
General
Crafting
Followers
Monsters
Bug Fixes
For a full list of documented game and service bugs, please review the Known Issues sticky located in the Beta Bug Report forum.
A number of significant changes have been made to the character skill and rune systems, as well as to the gold and currency-based auction houses. To learn more about these changes and why they were made, please read the Skill and Rune Changes blog written by Jay Wilson and the Beta Auction House Changes Incoming forum post.
General
- All characters have been wiped. Please note that this wipe will also affect gold, achievements, items, followers, and artisans.
- Intelligence now grants 0.1 per point to resistances, and will no longer award any bonus to healing from health globes
- When dual-wielding, certain skills will now always use your main-hand weapon to determine damage
- For example, Cyclone Strike will use your main-hand weapon damage even if your off-hand weapon is set to swing next
- An option to permanently enable Advanced Tooltips has been added to the Gameplay Options
- Auction House
- The gold auction house is once again available for testing
- The listing fee for all auctions has been removed
- The transaction fee for auctions in the currency-based auction house has been increased to 1.25 Beta Bucks
- The minimum listing price for an item in the currency-based auction house has been increased to 1.50 Beta Bucks
- Players may now only have 10 active auctions per auction house
- Tooltips have been added which will allow players to compare items on the auction house to the items they're currently wearing
- The gold auction house is once again available for testing
- Battle.net
- Public chat is now available to test
- Cross-game support has been added! You can now chat with Real ID friends playing the World of Warcraft PTR or StarCraft II PTR, as well as view their in-game status.
- Public chat is now available to test
- Skills
- The levels at which both active and passive skills unlock have been adjusted for all classes
- Skill runes are now available for testing
- The first skill rune will unlock for all characters at level 6, and players can unlock additional runes as they level up
- In total, players will be able to gain access to 5 skill runes for each skill by level 60
- The first skill rune will unlock for all characters at level 6, and players can unlock additional runes as they level up
- Character skills have been broken down into categories, and each category has been assigned to a specific mouse button or action bar slot in the skill UI
- The following categories will be shared by all classes:
- Primary Attack
- "Primary Attack" applies to skills that typically generate resources and can be used frequently
- By default, Primary Attack is assigned to the first mouse button
- "Primary Attack" applies to skills that typically generate resources and can be used frequently
- Secondary Attack
- "Secondary Attack" applies to more powerful skills that are commonly limited by a cooldown or resource cost
- By default, Secondary Attack is assigned to the second mouse button
- "Secondary Attack" applies to more powerful skills that are commonly limited by a cooldown or resource cost
- Defensive
- "Defensive" applies to skills which can be used to escape or control the flow of combat
- By default, Defensive is assigned to the first action bar quick slot
- "Defensive" applies to skills which can be used to escape or control the flow of combat
- Each class will also have three additional categories which are unique. By default, these categories will be assigned to the second, third, and fourth quick slots in the main action bar.
- Primary Attack
- Elective Mode: For players who wish to explore character builds which cannot be accomplished with the provided categories, an “Elective Mode” has been provided. When activated, Elective Mode will allow you to place any skill in any skill category slot, as freely as you could before.
- To enable Elective Mode, simply check the corresponding box located in the Gameplay Options menu.
- The cooldown on swapping skills has been decreased from 30 seconds to 15 seconds
- To enable Elective Mode, simply check the corresponding box located in the Gameplay Options menu.
- The following categories will be shared by all classes:
- The levels at which both active and passive skills unlock have been adjusted for all classes
- Barbarian
- Active Skills
- Bash
- Weapon damage increased from 145% to 150%
- Cleave
- Weapon damage increased from 115% to 120%
- Frenzy
- Weapon damage increased from 100% to 110%
- Ground Stomp
- Base skill no longer deals weapon damage
- Stun duration increased from 3 seconds to 4 seconds
- Base skill no longer deals weapon damage
- Hammer of the Ancients
- Weapon damage increased from 180% to 200%
- Leap Attack
- Weapon damage increased from 100% to 125%
- Threatening Shout
- Damage reduction decreased from 50% to 25%
- Bash
- Passive Skills
- Weapons Master
- Swords/Daggers: Damage bonus increased from 10% to 15%
- Maces/Axes: Chance to critically hit increased from 5% to 10%
- Polearms/Spears: No change
- Mighty Weapons: Fury generated per hit increased from 1 to 3
- Swords/Daggers: Damage bonus increased from 10% to 15%
- Weapons Master
- Active Skills
- Demon Hunter
- Active Skills
- Bola Shot
- Weapon damage to main target increased from 100% to 130%
- Weapon damage to other targets in range increased from 75% to 110%
- Weapon damage to main target increased from 100% to 130%
- Caltrops
- Movement speed reduction decreased from 65% to 60%
- Chakram
- Weapon damage increased from 135% to 150%
- Entangling Shot
- Hatred generation decreased from 4 to 3
- Evasive Fire
- Weapon damage increased from 115% to 125%
- Pathing has been improved when performing a backflip
- Weapon damage increased from 115% to 125%
- Hungering Arrow
- Weapon damage increased from 85% to 115%
- Impale
- Weapon damage decreased from 275% to 250%
- Vault
- Pathing has been improved
- Bola Shot
- Passive Skills
- Steady Aim
- Damage bonus when no enemies are within 10 yards increased from 10% to 20%
- Vengeance
- Maximum Hatred bonus decreased from 50 to 25
- When healed by a health globe, Hatred gain increased from 10 to 20 and Discipline gain increased from 1 to 2
- Maximum Hatred bonus decreased from 50 to 25
- Steady Aim
- Active Skills
- Monk
- Active Skills
- Breath of Heaven
- Spirit cost reduced from 50 to 25
- Heal amount increased
- Now has a 15 second cooldown
- Spirit cost reduced from 50 to 25
- Dashing Strike
- Weapon damage decreased from 160% to 80%
- Pathing has been improved
- Weapon damage decreased from 160% to 80%
- Exploding Palm
- Weapon damage from bleed effect decreased from 65% to 60%
- Lashing Tail Kick
- Weapon damage decreased from 225% to 200%
- Mantra of Evasion
- Chance to dodge bonus decreased from 25% to 15%
- Secondary bonus to dodge attacks, in effect for the first 3 seconds after activation, also decreased from 25% to 15%
- Chance to dodge bonus decreased from 25% to 15%
- Breath of Heaven
- Passive Skills
- Guardian's Path
- When dual-wielding, chance to dodge bonus increased from 10% to 15%
- While using a two-handed weapon, Spirit regeneration bonus increased from 20% to 25%
- When dual-wielding, chance to dodge bonus increased from 10% to 15%
- Resolve
- Enemy damage reduction decreased from 30% to 25%
- Guardian's Path
- Active Skills
- Witch Doctor
- General
- Witch Doctor mana has received a tuning pass
- Active Skills
- Corpse Spiders
- Weapon damage per swing decreased from 38% to 25% per spider
- Firebomb
- Weapon damage decreased from 155% to 100%
- Grasp of the Dead
- Movement speed reduction increased from 50% to 60%
- Haunt
- Duration of Haunt no longer scales per level
- Now deals 350% weapon damage over 15 seconds
- Duration of Haunt no longer scales per level
- Hex
- Damage bonus to hexed enemy decreased from 20% to 12%
- Plague of Toads
- Weapon damage decreased from 150% to 130% per toad
- Summon Zombie Dogs
- Weapon damage per hit decreased from 15% to 9% per dog
- Corpse Spiders
- Passive Skills
- Spiritual Attunement
- Mana regeneration decreased from 2% to 1% of maximum Mana per second
- Spiritual Attunement
- General
- Wizard
- General
- Arcane Power regeneration has been lowered from 12.5 per second to 10 per second
- Active Skills
- Arcane Orb
- Weapon damage increased from 225% to 250%
- Diamond Skin
- Maximum absorption amount decreased
- Frost Nova
- No longer deals weapon damage
- Ray of Frost
- Weapon damage increased from 155% to 200%
- Movement speed reduction decreased from 40% to 30%
- Attack speed reduction decreased from 30% to 20%
- Duration of slow and attack speed reduction decreased from 5 seconds to 3 seconds
- Weapon damage increased from 155% to 200%
- Shock Pulse
- Weapon damage increased from 90% to 105%
- Wave of Force
- Weapon damage decreased from 250% to 220%
- Movement speed reduction increased from 50% to 60%
- Weapon damage decreased from 250% to 220%
- Arcane Orb
- Passive Skills
- Glass Cannon
- Damage bonus reduced from 20% to 15%
- Glass Cannon
- General
Crafting
- The cost to level the Blacksmith has been reduced by 50%
- The gold and reagent cost of Blacksmithing recipes has received a tuning pass
- The following affixes now have a chance to appear twice when crafting an item:
- Min damage
- Max damage
- All Elemental damage types
- Min damage
Followers
- Templar
- Skills
- Heal
- Heal amount increased
- Loyalty
- Healing per second increased
- Heal
- Skills
- General
- Passive Spirit regeneration granted by the Spirit Regeneration item affix has been increased
- Quivers will now grant +damage
- New item affixes have been added!
- Chance on hit to:
- Fear
- Stun
- Freeze
- Immobilize
- Chill
- Blind
- Slow
- Knockback
- Fear
- Chance on hit to:
- Passive Spirit regeneration granted by the Spirit Regeneration item affix has been increased
- Vendors
- Vendors will now change their inventories more often throughout the game, and will have access to wider variety of item affixes
- The chance for a white item to appear in a vendor's stock has been reduced from 30% to 10%
- The vendor value of all items has been reduced
- Vendors will now change their inventories more often throughout the game, and will have access to wider variety of item affixes
Monsters
- The health and damage of all monster in the game have been adjusted
- The amount of gold dropped by monsters has been increased
Bug Fixes
For a full list of documented game and service bugs, please review the Known Issues sticky located in the Beta Bug Report forum.
- Achievements should now awarded properly once their objectives are met
- Accounts that were locked by error messages (such as ERROR_395002) should now be unlocked
- Players should now be able to buy gold using their Beta Bucks
kapxapot 19 фев 2012
Мега-изменение: теперь в одиночной игре при активации меню игра СТАВИТСЯ НА ПАУЗУ!
kapxapot 19 фев 2012
Насчет того, что ВООБЩЕ урон не наносит, не уверен. Weapon damage это вроде как масштабирование урона умений в зависимости от урона оружия. Видимо, урон Frost Nova от оружия теперь не зависит.
kapxapot 19 фев 2012
kapxapot 19 фев 2012
Насчет Frost Nova, все-таки, судя по ее описанию в игре, теперь она вообще урон не наносит.
Lukoil 19 фев 2012
Изменения гуд. Только вот интерфейс подшлифовать надо, плюс я так понял система ещё в процессе разработки, т.к. 4-5 рангом рун текущие руны не являются=) Например 4-ый ранг синей руны для собак, судя по старому калькулятору, дает 40% сокращения урона, а в бете только 10%.
kapxapot 19 фев 2012
TRiSTaN (19 Февраль 2012 - 19:42) писал:
Лентяй перевел бы патч ноты на русский, как мужик!
"Лентяй" писал этот пост, пока его дочь 1.5 лет ела макароны и позволила ему это сделать. Возьми и переведи, не лентяй.
Lukoil (19 Февраль 2012 - 22:25) писал:
Изменения гуд. Только вот интерфейс подшлифовать надо, плюс я так понял система ещё в процессе разработки, т.к. 4-5 рангом рун текущие руны не являются=) Например 4-ый ранг синей руны для собак, судя по старому калькулятору, дает 40% сокращения урона, а в бете только 10%.
Поиграл полчаса, не понравился новый интерфейс выбора умений - зачем это разбиение на несколько страниц? Только все усложнили, кто мешал на одну страницу все это поместить? Опять же, какие-то дурацкие кнопки влево-вправо вместо понятных и удобных закладок.
Публичный чат тоже совсем не такой, каким я его представлял (каким он был в Diablo 2). Одна из основных целей этого чата - показать своего чара и посмотреть на чаров других. И где это?!
vitok 20 фев 2012
Не нравится мне эта новая система рун. В принципе это даже и не руны. Просто на определённых уровнях игрок получает доступ к ещё одному навыку, чем-то отличающемуся от уже имеющегося. В то же время получение новых (именно новых, а не подретушированных старых) навыков растягивается аж до 50+ уровней - читай, некоторые на нормальной сложности даже и не откроются. А ведь руны-то задумывались именно как модификаторы! И их получение не было ограничено уровнями. По крайней мере, по цветотипу руны подразумевались равноправными, т.е. не ставилось условие, что, скажем, красную руну нельзя получить раньше уровня Х.
Lukoil 20 фев 2012
Парочка интересностей:
1) При первом прохождении подсвечивается место расположение гробницы Леорика. При повторных прохождениях вход нужно искать самому.
2) У вендора продающего волшебные палочки и церемониальные.ножи в продаже появился расстворитель
3) Ну про паузу уже карх сказал=)
4) Фарм скелетов перед Леориком теперь затруднен. Если часто перезаходить в игру, то при попытке выйти игра подвисает (симптомы такие же как и при касте ченнелинг спеллов были в 10-ом патче)=)
5) Бесконечные ивенты больше не дают опыта при mighty blow-ах и massacre-ах. Хотя может это и в 10-ом патче было, я не обратил внимания. Т.е. табличка высвечивается, но под ней не написан бонус опыта.
6)Если вспомню ещё чего допишу...
1) При первом прохождении подсвечивается место расположение гробницы Леорика. При повторных прохождениях вход нужно искать самому.
2) У вендора продающего волшебные палочки и церемониальные.ножи в продаже появился расстворитель
3) Ну про паузу уже карх сказал=)
4) Фарм скелетов перед Леориком теперь затруднен. Если часто перезаходить в игру, то при попытке выйти игра подвисает (симптомы такие же как и при касте ченнелинг спеллов были в 10-ом патче)=)
5) Бесконечные ивенты больше не дают опыта при mighty blow-ах и massacre-ах. Хотя может это и в 10-ом патче было, я не обратил внимания. Т.е. табличка высвечивается, но под ней не написан бонус опыта.
6)Если вспомню ещё чего допишу...
Lukoil 20 фев 2012
kapxapot (19 Февраль 2012 - 22:30) писал:
Публичный чат тоже совсем не такой, каким я его представлял (каким он был в Diablo 2). Одна из основных целей этого чата - показать своего чара и посмотреть на чаров других. И где это?!
vitok (20 Февраль 2012 - 00:12) писал:
В то же время получение новых (именно новых, а не подретушированных старых) навыков растягивается аж до 50+ уровней - читай, некоторые на нормальной сложности даже и не откроются.
Radagor 20 фев 2012
Lukoil (20 Февраль 2012 - 02:28) писал:
Всмысле? Все скилы открываются на 30-ом уровне. Выше 30-го открываются только руны для скиллов.(а-ля модификаторы)
Меня баланс интересует ... в 10 патче был перекос в сторону жизни игрока, реально ли поправили?