Перейти к содержимому


Diablo 3: Бета получила 5-й патч


Сообщений в теме: 14

#1 kapxapot

    Зангармаршал

  • Администраторы
  • 19 687 сообщений
  • kapxapot#2853

Отправлено 04 Ноябрь 2011 - 13:44

Бета Diablo 3 получила долгожданное обновление под номером 5. Это обновление принесло довольно много изменений в игру:

  • Произведен полный вайп серверов: удалены персонажи, прокачка ремесленников, золото, предметы (даже те, что были на аукционе).

  • Переключение умений теперь требует наличия особого объекта под названием Нефалемский Алтарь (Nephalem Altar). На данный момент такие алтари расположены в Новом Тристраме, а также в некоторых ключевых точках по ходу 1-го акта.

  • Количества золота за квесты значительно уменьшено. Зато опыт за квесты теперь будет выдаваться в зависимости от числа монстров, которых по квесту придется убить (раньше это зависело от уровня персонажа).

  • Внесены многочисленные изменения в умения персонажей. Всем классам добавлены новые пассивные умения. Урон от ударов по площади уменьшен, а урон от ударов по одной цели увеличен. Все умения теперь масштабируются в зависимости от оружия.

  • Обновлен пользовательский интерфейс.

  • Шары со здоровьем теперь лечат быстрее, чем раньше. За 1.5 секунды вместо 5.

  • Количество интерактивных объектов (сундуков, святилищ, книжных шкафов и прочих камней) значительно понижено по всей игре.

  • Монстры получили новый модификатор: Мортира (Mortar). Такие монстры будут кидаться гранатами.

  • Увеличены урон, наносимый Королем Скелетов (он же Леорик).

  • Увеличен шанс получения материала более высокого уровня при разборе вещи с 1% до 5%. При этом магические вещи (синие) теперь имеют шанс в 1% получить легендарный материал Petrified Bark при разборе.
Полное описание патча читайте ниже.

#2 kapxapot

    Зангармаршал

  • Администраторы
  • 19 687 сообщений
  • kapxapot#2853

Отправлено 04 Ноябрь 2011 - 13:45

Diablo III Beta Patch 5 – v.0.3.1. 7728


General

All characters have been wiped. As part of this process, artisans, gold, and items (including those placed on the auction house or in a shared stash) have also been reset.
Switching out class skills will now require the use of a new feature known as the Nephalem Altar. Nephalem Altars are currently located in New Tristram, as well as in key locations throughout Act I. Clicking on an altar will open up the skill UI, allowing both active and passive skills to be selected or exchanged.

Quests

Gold rewarded from quests has been significantly reduced
Experience rewarded from quests after level 4 is now based on the number of mobs you’d have to kill to earn the same amount of experience, rather than being a strict percentage of a level


Skills

New passive skills have been added for all classes. See individual class notes below for more information.
AoE (Area of Effect) skills for all classes have had their damage reduced
Single-target skills for all classes have had their damage increased
All skills are now based off weapon damage


User Interface
The in-game UI has been updated with general art and usability improvements


Classes

Barbarian

Active Skills
The Barbarian's Fury Generators have received a tuning pass. Bash, Cleave, and Frenzy now generate more Fury whereas the other Fury Generators now generate less.

Additional changes include:
Battle Rage
Damage bonus reduced from 30% to 20%

Revenge
The chance for this ability to activate has been increased from 10% to 15%

Weapon Throw
Fury cost reduced from 20 to 10
Damage decreased from 210% to 180%


Passive Skills
New passive skills have been added:
Nerves of Steel
Unlocked at level 12
Your defense is increased by 25% of your Vitality



Demon Hunter

General
Maximum Hatred reduced from 150 to 125


Active Skills
The order in which skills are awarded has been adjusted for levels 1 to 13.
Resource management for the Demon Hunter has been reworked significantly. Skills for the class now fall into the three categories: Hatred Generators, Hatred Spenders, and Discipline Spenders
Hatred Generators
Bola Shot: Generates 2 Hatred
Entangling Shot: Generates 4 Hatred
Evasive Fire: Generates 4 Hatred*
Grenades: Generates 2 Hatred
Impale: Generates 6 Hatred


Hatred Spenders
Chakram: Costs 10 Hatred
Elemental Arrow: Costs 5 Hatred
Hungering Arrow: Costs 10 Hatred
Rapid Fire: Costs 30 Hatred (initially) and 1.5 Hatred per second for each additional shot


Discipline Spenders
Caltrops: Costs 8 Discipline
Shadow Power: Costs 20 Discipline
Vault: Costs 10 Discipline
Evasive Fire: Costs 4 Discipline to Backflip


Additional changes include:
Bola Shot
On-hit damage increased from 100% to 105%

Chakram
Damage reduced from 150% to 135%

Grenades
Damage increased from 75% to 80%

Hungering Arrow
Damage increased from 115% to 145%
Pierce chance is once again a fixed 35% rather than scaling with level

Impale
Impale has been given a new spell effect. It is now a thrown dagger instead of a bow shot.

Rapid Fire
Damage increased from 35% weapon damage per shot to 38% weapon damage per shot

Shadow Power
Attack speed bonus reduced from 50% to 30%


Passive Skills
New passive skills have been added:
Tactical Advantage
Unlocked at level 10
Whenever you use Vault, Smokescreen, or backflip with Evasive Fire you gain 60% movement speed for 2 seconds



Monk

Active Skills
Mantras
All Mantras now have a 15 second cooldown and grant a bonus effect for the first 3 seconds after activation


Additional changes include:
Blinding Flash
Spirit cost reduced from 50 to 30
Duration reduced from 5 second to 3 seconds

Breath of Heaven
Spirit cost reduced from 75 to 25
Healing amount reduced

Crippling Wave
Damage increased from 120% to 135%

Deadly Reach
Damage increased from 110% to 120%

Fists of Thunder
Damage increased from 100% to 120%

Lashing Tail Kick
Spirit cost increased from 25 to 30
Damage increased from 130% to 180%


Passive Skills
Transcendence
Healing per Spirit reduced


Witch Doctor

Active Skills
All Witch Doctor skills now do damage based on your weapon damage and cast at a speed based on your weapon attack speed.


Passive skills
New passive skills have been added:
Circle of Life
Unlocked at level 12
Whenever an enemy dies within 12 yards there is a 5% chance that a Zombie dog will automatically emerge

Jungle Fortitude
Unlocked at level 10
Reduces all damage taken by you and your pets by 20%



Wizard

Active Skills
The order in which skills are awarded from levels 6 to 13 has been adjusted. Players will now unlock offensive and defensive spells in an alternating order.
All Wizard skills now do damage based on your weapon damage and cast at a speed based on your weapon attack speed.


Passive Skills
New passive skills have been added:
Critical Mass
Unlocked at level 12
Your critical hits reduce the cooldown of your spells by 1 second



Followers

Templar

Skills
Guardian
Ability now unlocks at level 20, instead of level 5

Heal
Healing provided by this ability will now scale properly
When activated, ability will heal you for ? of your total health every 15 seconds
Will only heal when player is below 50% health, down from 67%

Intimidate
Slow amount reduced from 80% to 50%

Intervene
Intervene is the new name for Taunt, and now unlocks at level 5
Radius of monsters to be taunted reduced from 30 to 10 yards
Duration reduced from 10 seconds to 5 seconds
Will now only cast when player is below 50%
Cooldown increased from 15 seconds to 30 seconds

Loyalty
Life regenerated by this ability will now scale properly



Items

General
Players now start with 5 health potions
Health globes now heal you over 1.5 seconds rather than over 5 seconds
The number of chests, shrines, and other interactable items (e.g. bookcases and loose stones) has been greatly reduced across the entire game
Items sold from vendors will now be at least one item level lower than those that are currently available to a player via drops from monsters
The level of an item is now much more likely to match or be close to the level of the monster from which it dropped, and the affixes that appear are much more likely to be from the upper range


Weapons
Several significant changes have been made to weapons and weapon damage affixes:
The damage bonus granted to two-handed weapons over one-handed weapons has been reduced from 15%-38% from level 1-60 to 13%-32%
Wands attack speed has been increased from 1.2 to 1.4
Quivers, Orbs, and Mojos will now always come with +Min/Max damage
Ceremonial Daggers will now frequently come with +Mana Regen
Wands will now frequently come with the +Max Arcane Power

The amount of inherent slow granted by cold weapons has been reduced from 3 seconds to 1 second
One-handed crossbows and daggers now pull from a separate pool of affixes for + damage
The damage variance between weapons of the same type has been reduced.


Bug Fixes

Fixed an issue that was causing two-handed Monk combat staves to not receive the proper damage bonus


Monsters

General
A new Mortar affix has been added to the game. Mortar monsters will lob grenades at enemies outside melee range.
Lightning bolt damage from Electrified-enchanted monsters has been reduced by 40%
Monsters that are enchanted to an element (Molten, Electrified, etc.) now correctly have 50% resistance to their chosen element
Ex: Molten monsters will have 50% damage resistance to Fire at equal level

Wretched Mothers in Act I can now only summon one zombie at a time
Treasure Goblins are now immune to fear


Bosses
Skeleton King
Whirlwind damage increased from 100% to 300%
Cleave damage increased from 80% to 100%


Crafting

Artisans
Blacksmith
Blacksmiths now start with a Fist weapon and a Dagger weapon option to craft
Blacksmith leveling and crafting recipes have received a tuning pass


Items

Pages of Training will now drop starting at level 6, down from level 8
The chance for Magic and Rare items to salvage into higher quality crafting material has been increased from 1% to 5%
Salvaging blue items now has a 1% chance to salvage into Legendary crafting material


#3 kapxapot

    Зангармаршал

  • Администраторы
  • 19 687 сообщений
  • kapxapot#2853

Отправлено 04 Ноябрь 2011 - 13:56

У меня патч стал нормально качаться только после того, как я снес бету и удалил все ее файлы. Все еще качаю.

#4 Guest_Gortalion_*

  • Guests

Отправлено 04 Ноябрь 2011 - 14:12

С первого взгляда - вроде ничего так изменения. Уменьшение урона АоЕ радует. Во второй части меня раздражало, что все использовали только АоЕ абилки. Изменения награды за квесты тоже выглядят логичными: "Много махал дубиной - полу большой мешок денег. Пнул один раз тощего демона - держи на чай."

#5 kapxapot

    Зангармаршал

  • Администраторы
  • 19 687 сообщений
  • kapxapot#2853

Отправлено 04 Ноябрь 2011 - 16:04

Поставил патч, пока только начал играть, но в мелких деталях очень много изменений.

Говорят, Иорданов Котел куда-то пропал. 8)

#6 Lukoil

    Офицер

  • Друзья сайта
  • 676 сообщений

Отправлено 04 Ноябрь 2011 - 16:48

Цитата(kapxapot @ 04.11.2011 17:04)
Поставил патч, пока только начал играть, но в мелких деталях очень много изменений.

Говорят, Иорданов Котел куда-то пропал. 8)

Ага, не дают за квест его. Насчет аое хз, ха колдуна по прежнему хватку мертвых кастую=)) Хотя в первом акте номрала больше дмага и не надо. Зато паучки теперь не такой трэш как раньше. Бегаю теперь паучки+огненные мыши+хватка мертвых+ походка духа...из пассивки взял 5% шанс появление собаки при смерти врага (походу все равно их кап 3 штуки)...опыта за квесты как-то дохрена дают я за 4 забега 12-ый уровень уже (и половина до 13-го).

#7 Guest_Gortalion_*

  • Guests

Отправлено 04 Ноябрь 2011 - 17:05

Ну может дальше придется более активно юзать сингл-таргет абилки.

#8 kapxapot

    Зангармаршал

  • Администраторы
  • 19 687 сообщений
  • kapxapot#2853

Отправлено 05 Ноябрь 2011 - 08:57

Мой варвар уже хорошенько всосал, пытаясь использовать только АоЕ как раньше.

#9 partizan

    Рядовой

  • Посетители
  • 88 сообщений
  • partizan#2455

Отправлено 05 Ноябрь 2011 - 12:27

А крафта то стало заметно больше...) И "page of training" прям сыпятся...)

#10 kapxapot

    Зангармаршал

  • Администраторы
  • 19 687 сообщений
  • kapxapot#2853

Отправлено 06 Ноябрь 2011 - 11:09

QUOTE(partizan @ 05.11.2011 12:27)
А крафта то стало заметно больше...) И "page of training" прям сыпятся...)

Странички сыпятся из боссов и чемпионов, а вот из книжных шкафов пока ни одна не выпала.

#11 May

    Сержант

  • Посетители
  • 153 сообщений

Отправлено 07 Ноябрь 2011 - 09:43

Котел ушел но обещал вернуться. =) Из нововведений оч позабавили новые абилки минибоссов. Рэйнж дамаггерам теперь действительно веселее будет.

#12 kapxapot

    Зангармаршал

  • Администраторы
  • 19 687 сообщений
  • kapxapot#2853

Отправлено 07 Ноябрь 2011 - 10:27

Mortar, что ли? Таких я еще не встретил, зато встретил вот это веселье, новый вариант Arcane Enchanted:



#13 TR.

    Лейтенант

  • Посетители
  • 203 сообщений

Отправлено 07 Ноябрь 2011 - 10:41

Только у меня световые эффекты мортирных мобов бажут жестко?

Новые аркан мобы понравились больше, чем предыдущие гидры.

На счет котла - есть куча блюпостов, что котел выдают почти сразу после убийства Леорика по квесту. На бете, само собой, этот квест не доступен.

#14 kapxapot

    Зангармаршал

  • Администраторы
  • 19 687 сообщений
  • kapxapot#2853

Отправлено 07 Ноябрь 2011 - 11:15

QUOTE(TR. @ 07.11.2011 11:41)
На счет котла - есть куча блюпостов, что котел выдают почти сразу после убийства Леорика по квесту. На бете, само собой, этот квест не доступен.

Угу, читал об этом. Думаю, они его специально из беты выкинули, чтобы игроки почаще в город бегали и крафтом занимались больше.

#15 Lukoil

    Офицер

  • Друзья сайта
  • 676 сообщений

Отправлено 07 Ноябрь 2011 - 12:22

Цитата(TR. @ 07.11.2011 11:41)
Только у меня световые эффекты мортирных мобов бажут жестко?

Близзы писали, что это временные эффекты(заглушки)






Количество пользователей, читающих эту тему: 1

0 пользователей, 1 гостей, 0 анонимных